Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Verslag van een onderzoek naar het hoger beroepsonderwijs voor leerkrachten die zich gaan bezighouden met 'Passend Onderwijs', met adviezen ter verbetering van die beroepsopleiding..
Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Teacher training --- Students --- Accompaniment
Choose an application
Verslag van drie projecten voor hogere beroepsopleidingen van docenten voor het basis- en voortgezet onderwijs.
Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Education [Higher ] --- Development aspects --- Technical education --- Curricula
Choose an application
50-641-1
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Nederland. --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- opleidingsprofiel --- lerarenopleiding --- 061.3 --- 371.13 --- 450.7 --- Coaching --- Lerarenopleidingen --- Opleidingsconcepten --- Opleidingspraktijk --- Professionalisering --- Stagebegeleiding --- Stagevormen --- lerarenopleiding (ler) --- Lerarenbegeleiding --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Congressen: verslagen --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Opleiding en bijscholing --- Conferences - Meetings --- Leraren --- Leraar --- Directie
Choose an application
Het omvormen van een op kennisoverdracht georiënteerde lerarenopleiding naar een competentiegerichte lerarenopleiding is een complexe vernieuwingsoperatie. Op vele niveaus moeten er vernieuwingen worden gerealiseerd: er moet een nieuw curriculum worden geïntroduceerd en docenten moeten thuis raken in de uitgangspunten en de uitwerking van een dergelijk curriculum. Ook studenten moeten wennen aan het feit dat deelnemen aan een competentiegerichte opleiding vraagt om andere activiteiten en attitudes. Kenmerkend bij dit laatste is het `leren op de werkplek'. De scholen worden daarmee nauw betrokken bij de opleiding van aanstaande leraren. Kennis, vaardigheden en houdingen worden - zo blijkt immers uit de jongste leerpsychologische inzichten - door de lerende actief geconstrueerd. Het nut van het nastreven van gedetailleerde eindtermen komt daarmee op losse schroeven staan. Het uitgangspunt komt steeds meer te liggen bij de competenties waarover de studenten al beschikken. Op basis daarvan kunnen variabele leerwegen worden vastgesteld. De persoonlijke bekwaamheid van de 'nieuwe leraar' krijgt daarmee maximale ruimte.
onderwijsvernieuwing --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsvormen --- Didactics --- Formation des enseignants --- Lerarenopleidingen --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Competentiemanagement --- 120580.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- competentieontwikkeling --- hoger onderwijs --- onderwijs --- 658.37 --- 378 --- 371 --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek
Choose an application
Mannelijke studenten zijn al jaren een minderheidsgroep op de pedagogische academie basisonderwijs (pabo) en een relatief groot deel van hen verlaat de opleiding ongediplomeerd. Een gevolg hiervan is dat er steeds minder mannelijke leerkrachten in het primair onderwijs werken en dat vrouwen getalsmatig domineren. Deze verschuiving, meestal aangeduid als de feminisering van het (primair) onderwijs, lijkt zich in de hele westerse wereld te voltrekken. Waarom mannelijke studenten minder of later dan vrouwelijke studenten de eindstreep op de pabo halen is nog nauwelijks onderzocht. Dit boek start met de vraag of er op de pabo zelf processen plaatsvinden die er aan bijdragen dat de studieresultaten van mannelijke studenten slechter zijn dan die van vrouwelijke studenten. De feminisering van het primair onderwijs heeft naast wetenschappelijke ook politieke en maatschappelijke belangstelling en wordt in de samenleving doorgaans als een ongewenste ontwikkeling gezien.
Lerarenopleiding --- algemeen --- 472.7 --- lerarenopleidingen --- basisonderwijs --- diversiteit --- sekseverschillen --- curriculum --- motivatie --- Diversiteit --- Leraren basisonderwijs --- Motivatie --- Sekseverschillen --- Studenten --- opleiding --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Sekseverschillen ; onderwijs --- de onderwijzer en zijn opleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- lerarenopleiding --- gender --- Netherlands --- Teachers --- Education --- Choice of study --- Primary education --- Career choice --- Book --- Sex differences
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Leerkrachten worden momenteel op vele facetten van hun taak aangesproken. De concrete taakuitoefening van de docenten en de voorbereiding daarop in de lerarenopleiding en nascholing vormen de centrale invalshoeken van dit bboek. Het wil aanzetten tot nadenken over gewenste vernieuwingen in de lerarenopleidng, vanuit de veranderde taak van de leerkracht (Bron: boekcover)
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Lerarenvervolmaking en research. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren --- taakverruiming --- lerarenopleiding --- Leraren ; bijscholing --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Education --- Teachers --- Enseignants --- Training of --- Formation --- 373.511.3 --- 378 --- 481.7 --- Actief leren --- Lerarenopleidingen --- Onderwijs --- Profesionaliseren --- Waardenvorming --- Zelfstandig leren --- 450.7 --- lerarenopleiding (ler) --- 373.511.3 Middelbaar onderwijs: opleiding leraren --- Middelbaar onderwijs: opleiding leraren --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- De leraar en zijn opleiding --- Leraren --- Opleidingen --- Nederland --- Groot-Brittannië --- Verenigde Staten --- Onderwijsvernieuwing --- Amerika --- Leraar --- Opleiding --- Kunst --- Azië --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Arbeidsmarkt --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|